Zagadnienia do pracy w domu – lista:

Drodzy uczniowie od dziś 30 marca dalsze materiały na tę stronę będą oznaczane linkami dat np. 30 marca to 30-03 inny  przykład 3 kwietnia to 03-04.

 

Wiadomości z biblioteki szkolnej

Wykaz Bibliotek cyfrowych —> tutuaj

 

Fizyka dla klas 2b i 3b:

bryła sztywna , drgania i fale 2 , drgania i fale grawitacja , indukcja , mechanika1 , mechanika2 , mechanika3 , optyka , pole elektrostatyczne , pole J., prąd stały, termodynamika

 

Zadanie dla uczniów klas 1 a,c,d,e
Scharakteryzuj planety Układu Słonecznego pod względem:
1. Odległości od Słońca
2. Wielkości i jej cech charakterystycznych (wielkość względem Ziemi, planeta gazowa czy skalista, czy posiada atmosferę i satelity itp.
3. Okresu obiegu wokół Słońca i okresu obrotu wokół własnej osi
Należy napisać krótką charakterystykę planet (do 7 zdań o planecie)
Dla osób które zrobią to w ciekawej formie oceny do dziennika: forma tylko papierowa –nie w formie prezentacji komputerowej

Dla wszystkich uczniów ciekawych Świata

Zachęcam do obejrzenia filmów:

https://www.youtube.com/watch?v=KZzdwT4mZJk

https://www.youtube.com/watch?v=DNwq321ouD0

https://www.youtube.com/watch?v=4l8KL-9Fj8Q

https://www.youtube.com/watch?v=y1qu2cT7Beo


fizyka atomowa dla klas 1 po gimnazjum i klasy 3b –> fizyka atomowa 1

dla 1b ->> Klasa 1b -1

Chemia mgr V. Kurzak

CHEMIAVioletta Kurzak

 

Chemia mgr  J.  Trynda

26-03

Matematyka mgr E. Lubaś

Materiał do nauki dla klas 3 , Matura próbna z matematyki 2016


IA,IE – materiały do nauki , IC-materiał do nauki , IF-materiał do nauki

Matematyka dr J. Kowalski

Nauka w szkołach – KORONOWIRUS

Matematyka mgr B. Bajor

Wszelkie informacje dotyczące zajęć z matematyki w klasach, w których uczę można znaleźć na mojej stronie internetowej b.bajor.it. Dotyczy to klas: 1B, 2B, 3A, 3BE.

Matematyka mgr E. Bartoszek 

Matematyka dla klas Ic gr.I, Id

Proszę o przepisanie, bądź wydrukowanie zamieszczonego pliku. —> Od proporcjonalnosci prostej do funkcji_y=ax

Należy przeanalizować w oparciu o tekst i podręcznik podany temat oraz wykonać pracę domową.


Tematy do realizacji z matematyki dla klas: kl. Ic gr. I   kl.Id
Temat1 Od proporcjonalnosci prostej do funkcji_y=ax ,  Temat2 Funkcja y=ax – rozwiązywanie zadań  , Temat3,4 Funkcja liniowa i jej wykres (2h)
Proszę o przepisanie i przeanalizowanie tematów począwszy od Tematu2
Temat1, tak jak wcześniej sugerowałam, można tylko wydrukować.
Proszę starać się wykonać prace domowe. Są one wszystkie wzorowane na podanych zadaniach lekcyjnych.

Matematyka mgr A. Czyż

Testy dla klas 1h,1i, 1j, 2c, 2d   – do 28 marca —>  Matematyka A. Czyż


 

Kochani Uczniowie klas: Ii, Ij, Ih , IIc i  IId ! zdjecia
Bardzo proszę o przesłanie rozwiązań zadań  na adres: alicjacz24@wp.pl do dnia 31 marca 2020r

2c,2d:   2-04

Język polski mgr M. Wręga

Klasa II c , Klasa II d , Klasa III a , Klasa I i


dla klasy IIIa: streszczenie nr3


dla klasy IIIa,b:  streszczeniekrejtz, 27.03 —> streszczenie nr 5

 

 

Język polski mgr G. Brodzińska

Klasa 1 „a” i 1 „e”:
Proszę przeczytać „Skąpca” Moliera.
Klasa 2 „e”:
Proszę przeczytać „Przedwiośnie”
S. Żeromskiego i
„Granicę” Z. Nałkowskiej.
Klasa 3 „e” i część klasy 3 „a” i 3 „b” :
Proszę napisać rozprawkę na temat:
„ Polaków portret literacki – obiektywizm czy mitologizacja? Rozwiń temat na podstawie literatury Romantyzmu”.

Stale uaktualniane informacje (polecenia, zagadnienia, materiały) znajdują się na grupowych klasowych czatach (MESSENGER).

*dodatkowe materiały, w tym nagrania dla zainteresowanych uczniów (głównie maturzystów) znajdziesz tutaj:

https://www.facebook.com/groups/1144912805849418

J. niemiecki mgr U. Janas
klasa 1g, 1f, 1i, rozdział 10.
Klasa 2a i 2e – rozdział 7.
Klasa 1a rozdzial3 strona 48-52 oraz pisemne wypowiedzi: 6-8 zdań w czasie prefekt: 1. Mój pierwszy dzień w nowej szkole. 2. Moje najpiękniejsze wakacje.

J. angielski mgr A. Stępińska – Kiedrzyn (dok. docx)

Klasa 2A: Drodzy uczniowie , skany ,   Zmiany w określeniach czasu i nie tylko

Klasa 3c, 3e: articles , ARTYKUŁ , czasowniki modalne , czasy , infinitive and gerund , list formalny , mowa zależna , OPINION ESSAY ,  PASSIVE , ROZPRAWKA , tematy do ustnej ,  tematy poz.rozsz. , topics to discuss  ,  UNREAL PAST , water pollution

Klasa 3a,3c, 3e: Drodzy uczniowie , Rozprawka typu ZA I PRZECIW


klasa 2a rozszerzona: REPORTED SPEECH pytania,  pytania

klasa 3c: klasa_3c (1)


klasa 2a podst: phrasals  29-03

2a_rozszerzona, 29-03

 

J. angielski mgr T. Janas

klasy 3d i 3b – kolejne unity i znajomość środków językowych.

Klasa 2c – unit następny – teksty i ćwiczenia leksykalne. Klasy 1a, 1f, 1 j –  następne unity (bez gramatyki).

Klasy 3D i 3B- proszę wejść na platformę Engly.pl i wybrać zadania egzaminacyjne , klasa D- elementy tłumaczeniowe, klasa B- testy leksykalne. Proszę stworzyć karty pracy – zaznaczyć te przykłady, gdzie były błędy. Klasa 1A – unit 5 strony 60 – 69. Klasy 1F i 1 J – unit 6, strony 74 – 86. Klasa 2C – unit 8. Pozdrawiam.

J. angielski mgr E. Felisiak

1B gr 2 i 1C gr 2 słownictwo unit 6, czytanie str 78-79, środki językowe str 81, pisanie str 82-83.

2D gr podst. Mowa Zależna przekształcenia : twierdzenia, pytania i rozkazy

3D gr podstawowa Kultura -czytanie, pisanie, środki językowe

3C gr2 Państwo i Społeczeństwo czytanie, środki językowe.

J. angielski mgr D. Węgrzyn

klasa Ib, Id, Ie – proszę zrealizować ćwiczenia z Unit 5 i Unit 6 bez części writing i speaking oraz przeczytać teorię z gramatyki z tych rozdziałów na końcu podręcznika.

27 marca- klasa Ib, Id, Ie – proszę zrobić w domu kartę pracy:
DEFINING RELATIVE CLAUSES  defining relative clauses  ,

J. angielski mgr A. Kocela

zadania z języka angielskiego dla klas – A. Kocela(word)

J. angielski mgr B. Mroskowiak

Uczniowie z moich grup języka angielskiego z klasy Ih i Ij:

Instrukcja do zadań

revision exercise, unit 6

J. angielski mgr H. Słodek – Karkowska

Kl. IIIA, IIIB, IIIE
Matura ustna – ZESTAWY ZADAŃ + przydatne zwroty – Podręcznik do języka angielskiego MACMILLAN – str. 290 – 307

kl. I A pierwsza grupa


Kl. III A, B , E – MOK Exam – Matura poziom rozszerzony

Zadania spakowane *.zip trzeba rozpakować prawym przyciskiem myszy Wyodrębnij albo wypakuj…   link: Kl_III_A_B_E_-_Matura_poziom_rozszerzony


Materiały dla kl. 1 G , I – poziom podstawowy – Zadania spakowane *.zip trzeba rozpakować prawym przyciskiem myszy Wyodrębnij albo wypakuj…   link: Materialy_dla_kl_1_G__I_-_poziom_podstawo


 od dnia 26.03.2020r. Link do nowych zadań —-> kliknij
J. niemiecki – mgr S. Liwoch

J. niemiecki – mgr A. Grzywna

J. niemiecki – mgr E. Dębińska
Historia oraz HIS mgr J. Skowron 
HIS klasy 3 :  HiS klasy 3
27.03 —> 27 03 1d

Historia mgr M. Pniakowska – Syska

Klasa 2d –

Na podstawie tematu 8 i 9 z rozdziału Europa i świat w epoce odrodzenia, przygotuj odpowiedzi na następujące pytania:
1. Przedstaw chronologicznie przejmowanie kolejnych terytoriów przez dynastię Habsburgów.
2. Wyjaśnij znaczenie pojęcia polityka dynastyczna na przykładzie działalności cesarza Maksymiliana I Habsburga.
3. Oceń skuteczność polityki Karola V , przedstawiając cele polityczne władcy oraz bilans zysków i strat.
4. Omów przebieg wojen włoskich i ich znaczenie dla Europy.
5. Przedstaw przebieg i skutki rywalizacji francusko – habsburskiej z XVI w.
6. Wymień skutki rywalizacji angielsko – hiszpańskiej z II po. XVI w.
7. Przedstaw organizację państwa Sulejmana I, oraz etapy ekspansji tureckiej w Europie. Azji i Afryce.
8. Wymień czynniki , które decydowały o sukcesach podbojów Turków osmańskich.
9. Przedstaw znaczenie bitwy pod Lepanto.
10. Scharakteryzuj samodzierżawie na przykładzie państwa moskiewskiego.


Historia – zakres rozszerzony 2d

Proszę rozwiązać testy w celu utrwalenia i powtórzenia działu: Europa w dobie odrodzenia.

karta-pracy-wielkie-odkrycia-geograficzne  , karta-pracy-z-mapa-konturowa-reformacja-i-kontrreformacja-w-europie (1) , scenariusz-lekcji-reformacja-i-jej-skutki-karta-pracy

Historia, Zakres Podstawowy kl. 1f, 1g, 1h, 1i

Proszę rozwiązać testy , w celu utrwalenia materiału z działu Polska i Świat po II wojnie światowej.

karta-pracy-nowy-podzial-swiata , karta-pracy-polityka-aliantow-wobec-powojennych-niemiec-i-austrii

Biologia mgr. E. Cichopek

Klasa 3c:  ZAGADNIENIA , OCHRONA PRZYRODY, OCHRONA ŚRODOWISKA – ZADANIA MATURALNE cz. II , OCHRONA PRZYRODY, OCHRONA ŚRODOWISKA – ZADANIA MATURALNE cz. I ,  BIOTECHNOLOGIA – ZADANIA MATURALNE

Klasa 1c, 2c: KLASA Ic , KLASA IIc

Klasa 1 b,d,g,j: KLASA Ib, Id  , KLASA Ig  , KLASA Ij

Biologia mgr. J. Labocha

BIOLOGIA_KLASA_1A ,  KLASA 2A , 

ZDANIA_GENETYKA_3A , ZADANIA_GENETYKA_3A_2,

Klasa 1f,h,i  31-03

Geografia mgr K. Trepka

geografia kl. III E , geografia kl.Ie , geografia kl.Ih


Klasa 3e:

Zadania powtórkowe spakowane *.zip trzeba rozpakować prawym przyciskiem myszy Wyodrębnij albo wypakuj…   link: do wyslania  31-03

1e 31-03

1h 31-03

Geografia mgr M. Piątek

ZAGADNIENIA LO – klasy pierwsze, w których uczę.

Geografia mgr B. Prokopowicz

Klasy 2A i 2E.  Są to materiały powtórkowe z zakresu geografii fizycznej.

Uczniowie mają czas na rozwiązywanie zadań. Zakres materiału już został zrealizowany.

rzeźba , klimat , astronomia_rozszerzona  , Hydrologia_matura , geologia

Klasę 1j proszę o uzupełnianie zeszytów ćwiczeń zgodnie z kolejnością tematów oraz o uzupełnienie braków.

Kontakt z nauczycielem przez Messengera.


Klasy 2a i 2e: linki 2a oraz 2e , 30-03, 29-03

Klasa 1j: link 1j

 

Podstawy przedsiębiorczości – mgr D. Jaskólska

Przesyłam materiały dla wszystkich klas pierwszych są takie same.

Dla klasy: 1f,1g,1h,1i,1j.  –> PP

WOS i HIS mgr Z. Poloczek

Klasa II b – historia i społeczeństwo
Temat: Polacy podczas II wojny światowej
Na podstawie tekstu z podręcznika odpowiedz na pytania:
1. Jakie polskie formacje zbrojne prowadziły walkę z Niemcami podczas wojny?
2. Wymień słynnych polskich dowódców wojskowych z okresu walk na Zachodzie.
Zapoznaj się z tekstem źródłowym ze strony 157 Układ Sikorski – Majski i odpowiedz na pytania zawarte pod tekstem.


Klasa I c – wiedza o społeczeństwie
Temat: Współczesne media w Polsce
1. Na podstawie tekstu z podręcznika wymień funkcje mediów.
2. Przedstaw podział współczesnych mediów.


Klasa I g i I h – wiedza o społeczeństwie
Temat: Łamanie praw człowieka
Na podstawie tekstu z podręcznika wymień przyczyny łamania praw człowieka na świecie. Skorzystaj z mapy znajdującej się na stronach 146-147 i zwróć uwagę na państwa w których prawa nie są przestrzegane lub są zagrożone.
Jakie zachowania zagrażają współcześnie w Europie prawom człowieka?


nowe informacje – Poloczek  – 27.03

 

Biologia mgr D. Nowak

materiały dla I e biologia , klasa III e, materiały z biologii


Zadania dla kl. IIIe – genetyka klasyczna

Historia i WOS mgr A. Miśkiewicz

Zadania z historii i wos dla klasy I d, II d i III d.

Zalecenia

EDB – mgr A. Janocha

dla klas Ib i Ic – link:  Powodzie

 

EDB – mgr T. Słabosz

Epidemia fake newsów.

Koronawirus zarażony fake newsem. 

Jak w dobie pandemii możecie uchronić się przed fałszywymi informacjami.? 

Polecam korzystanie z następujących fachowych stron:

www.gov.pl/web/zdrowie/co_musisz_wiedziec_o_koronawirusie

Główny Inspektorat Sanitarny

Ministerstwo Zdrowia

Portal OSE

Proszę w oparciu o informacje z podanych stron dowiedzieć się ;

1.Jak odróżnić wiarygodne informacje o koronawirusie od fake newsów.

2.Poznać zasady bezpiecznego zachowania podczas epidemii..

Proszę młodzież z kl.pierwszych:I,H,E,G,J,A,D,F,E o systematyczne uzupełnianie zeszytu ćwiczeń.


Edb 25-03do 02-04

 

Informatyka – mgr U. Jarkiewicz

25-03   30-03

 

Informatyka – mgr inż. M. Templin

Zadania z algorytmów do zeszytu dla klas 1 a,b,c,d,e

link: algorytmy klasy 1 po SP

Szanowni uczniowie oto plan pracy on-line:

  • uczniowie po szkole podstawowej – przećwiczymy zadania z linka powyżej oto program z lekcji – należy go rozpakować na pulpit —> Javablock  zrobimy wkrótce lekcje on-line – zatem ćwiczymy w domu!!!  💡
  • po gimnazjum kl.1 zrobimy wkrótce on-line lekcje i zadam potem pracę domową w power_point
  • “informatycy” z klasy 2b wkrótce on-line kontynuujemy c++
  • “informatycy” z klas 3 wkrótce przeprowadzimy lekcję on-line na youtubie

Wszystkie te działania ruszą od poniedziałku 30 marca. Będę się kontaktował poprzez messengera w celu umówienia spotkań.  😎

Wiedza o kulturze – B. Wróbel

Przesyłam link do wirtualnego zwiedzania muzeum. Karta pracy znajduje się po prawej stronie – uzupełnienie pól do opisu obrazu.

https://view.genial.ly/5e70724627aede0fbe805a45/interactive-image-opis-obrazu

 

Historia i WOS mgr. U. Fiutek

W klasach, których uczę dokument —>  wos i historia, 30-03

 

J. francuski – mgr D. Bernacka

francuski – plik spakowany *.zip rozpakowujemy prawym przyciskiem myszy.

Plastyka – mgr. J. Wojdyła

29-03

 

WF – #zostańwdomu – ale dbaj o dobrą formę – wszyscy nauczyciele 

 

WYCHOWANIE  FIZYCZNE – ZAJĘCIA DO REALIZACJI DLA UCZNIÓW LO

 

Religia

W związku ze zbliżającą się datą niezwykle ważnego WYDARZENIA DLA KOŚCIOŁA W POLSCE – beatyfikacją PRYMASA TYSIĄCLECIA – obejrzyj prezentacje, a z ostatniego slajdu wybierz i rozwiń jedną z wypowiedzi Kard. Wyszyńskiego.
Trzymajcie się zdrowo! —>  Kardynał Stefan Wyszyński