Wiadomości z biblioteki szkolnej
Wykaz Bibliotek cyfrowych —> tutuaj
Fizyka dla klas 2b i 3b:
bryła sztywna , drgania i fale 2 , drgania i fale grawitacja , indukcja , mechanika1 , mechanika2 , mechanika3 , optyka , pole elektrostatyczne , pole J., prąd stały, termodynamika
Zadanie dla uczniów klas 1 a,c,d,e
Scharakteryzuj planety Układu Słonecznego pod względem:
1. Odległości od Słońca
2. Wielkości i jej cech charakterystycznych (wielkość względem Ziemi, planeta gazowa czy skalista, czy posiada atmosferę i satelity itp.
3. Okresu obiegu wokół Słońca i okresu obrotu wokół własnej osi
Należy napisać krótką charakterystykę planet (do 7 zdań o planecie)
Dla osób które zrobią to w ciekawej formie oceny do dziennika: forma tylko papierowa –nie w formie prezentacji komputerowej
Dla wszystkich uczniów ciekawych Świata
Zachęcam do obejrzenia filmów:
https://www.youtube.com/watch?v=KZzdwT4mZJk
https://www.youtube.com/watch?v=DNwq321ouD0
https://www.youtube.com/watch?v=4l8KL-9Fj8Q
https://www.youtube.com/watch?v=y1qu2cT7Beo
fizyka atomowa dla klas 1 po gimnazjum i klasy 3b –> fizyka atomowa 1
dla 1b ->> Klasa 1b -1
Chemia mgr V. Kurzak
Chemia mgr J. Trynda
Matematyka mgr E. Lubaś
Materiał do nauki dla klas 3 , Matura próbna z matematyki 2016
IA,IE – materiały do nauki , IC-materiał do nauki , IF-materiał do nauki
Matematyka dr J. Kowalski
Nauka w szkołach – KORONOWIRUS
Matematyka mgr B. Bajor
Wszelkie informacje dotyczące zajęć z matematyki w klasach, w których uczę można znaleźć na mojej stronie internetowej b.bajor.it. Dotyczy to klas: 1B, 2B, 3A, 3BE.
Matematyka mgr E. Bartoszek
Matematyka dla klas Ic gr.I, Id
Proszę o przepisanie, bądź wydrukowanie zamieszczonego pliku. —> Od proporcjonalnosci prostej do funkcji_y=ax
Należy przeanalizować w oparciu o tekst i podręcznik podany temat oraz wykonać pracę domową.
Tematy do realizacji z matematyki dla klas: kl. Ic gr. I kl.Id
Temat1 Od proporcjonalnosci prostej do funkcji_y=ax , Temat2 Funkcja y=ax – rozwiązywanie zadań , Temat3,4 Funkcja liniowa i jej wykres (2h)
Proszę o przepisanie i przeanalizowanie tematów począwszy od Tematu2
Temat1, tak jak wcześniej sugerowałam, można tylko wydrukować.
Proszę starać się wykonać prace domowe. Są one wszystkie wzorowane na podanych zadaniach lekcyjnych.
Matematyka mgr A. Czyż
Testy dla klas 1h,1i, 1j, 2c, 2d – do 28 marca —> Matematyka A. Czyż
Kochani Uczniowie klas: Ii, Ij, Ih , IIc i IId ! zdjecia
Bardzo proszę o przesłanie rozwiązań zadań na adres: alicjacz24@wp.pl do dnia 31 marca 2020r
2c,2d: 2-04
Język polski mgr M. Wręga
Klasa II c , Klasa II d , Klasa III a , Klasa I i
dla klasy IIIa: streszczenie nr3
dla klasy IIIa,b: streszczeniekrejtz, 27.03 —> streszczenie nr 5
Język polski mgr G. Brodzińska
*dodatkowe materiały, w tym nagrania dla zainteresowanych uczniów (głównie maturzystów) znajdziesz tutaj:
J. niemiecki mgr U. Janas
J. angielski mgr A. Stępińska – Kiedrzyn (dok. docx)
Klasa 2A: Drodzy uczniowie , skany , Zmiany w określeniach czasu i nie tylko
Klasa 3c, 3e: articles , ARTYKUŁ , czasowniki modalne , czasy , infinitive and gerund , list formalny , mowa zależna , OPINION ESSAY , PASSIVE , ROZPRAWKA , tematy do ustnej , tematy poz.rozsz. , topics to discuss , UNREAL PAST , water pollution
Klasa 3a,3c, 3e: Drodzy uczniowie , Rozprawka typu ZA I PRZECIW
klasa 2a rozszerzona: REPORTED SPEECH pytania, pytania
klasa 3c: klasa_3c (1)
klasa 2a podst: 29-03
J. angielski mgr T. Janas
klasy 3d i 3b – kolejne unity i znajomość środków językowych.
Klasa 2c – unit następny – teksty i ćwiczenia leksykalne. Klasy 1a, 1f, 1 j – następne unity (bez gramatyki).
Klasy 3D i 3B- proszę wejść na platformę Engly.pl i wybrać zadania egzaminacyjne , klasa D- elementy tłumaczeniowe, klasa B- testy leksykalne. Proszę stworzyć karty pracy – zaznaczyć te przykłady, gdzie były błędy. Klasa 1A – unit 5 strony 60 – 69. Klasy 1F i 1 J – unit 6, strony 74 – 86. Klasa 2C – unit 8. Pozdrawiam.
J. angielski mgr E. Felisiak
1B gr 2 i 1C gr 2 słownictwo unit 6, czytanie str 78-79, środki językowe str 81, pisanie str 82-83.
2D gr podst. Mowa Zależna przekształcenia : twierdzenia, pytania i rozkazy
3D gr podstawowa Kultura -czytanie, pisanie, środki językowe
3C gr2 Państwo i Społeczeństwo czytanie, środki językowe.
J. angielski mgr D. Węgrzyn
J. angielski mgr A. Kocela
zadania z języka angielskiego dla klas – A. Kocela(word)
J. angielski mgr B. Mroskowiak
J. angielski mgr H. Słodek – Karkowska
kl. I A pierwsza grupa
Kl. III A, B , E – MOK Exam – Matura poziom rozszerzony
Materiały dla kl. 1 G , I – poziom podstawowy – Zadania spakowane *.zip trzeba rozpakować prawym przyciskiem myszy Wyodrębnij albo wypakuj… link: Materialy_dla_kl_1_G__I_-_poziom_podstawo
J. niemiecki – mgr S. Liwoch
J. niemiecki – mgr A. Grzywna
J. niemiecki – mgr E. Dębińska
Historia oraz HIS mgr J. Skowron
Historia mgr M. Pniakowska – Syska
Klasa 2d –
Na podstawie tematu 8 i 9 z rozdziału Europa i świat w epoce odrodzenia, przygotuj odpowiedzi na następujące pytania:
1. Przedstaw chronologicznie przejmowanie kolejnych terytoriów przez dynastię Habsburgów.
2. Wyjaśnij znaczenie pojęcia polityka dynastyczna na przykładzie działalności cesarza Maksymiliana I Habsburga.
3. Oceń skuteczność polityki Karola V , przedstawiając cele polityczne władcy oraz bilans zysków i strat.
4. Omów przebieg wojen włoskich i ich znaczenie dla Europy.
5. Przedstaw przebieg i skutki rywalizacji francusko – habsburskiej z XVI w.
6. Wymień skutki rywalizacji angielsko – hiszpańskiej z II po. XVI w.
7. Przedstaw organizację państwa Sulejmana I, oraz etapy ekspansji tureckiej w Europie. Azji i Afryce.
8. Wymień czynniki , które decydowały o sukcesach podbojów Turków osmańskich.
9. Przedstaw znaczenie bitwy pod Lepanto.
10. Scharakteryzuj samodzierżawie na przykładzie państwa moskiewskiego.
Historia – zakres rozszerzony 2d
Proszę rozwiązać testy w celu utrwalenia i powtórzenia działu: Europa w dobie odrodzenia.
karta-pracy-wielkie-odkrycia-geograficzne , karta-pracy-z-mapa-konturowa-reformacja-i-kontrreformacja-w-europie (1) , scenariusz-lekcji-reformacja-i-jej-skutki-karta-pracy
Historia, Zakres Podstawowy kl. 1f, 1g, 1h, 1i
Proszę rozwiązać testy , w celu utrwalenia materiału z działu Polska i Świat po II wojnie światowej.
karta-pracy-nowy-podzial-swiata , karta-pracy-polityka-aliantow-wobec-powojennych-niemiec-i-austrii
Biologia mgr. E. Cichopek
Klasa 3c: ZAGADNIENIA , OCHRONA PRZYRODY, OCHRONA ŚRODOWISKA – ZADANIA MATURALNE cz. II , OCHRONA PRZYRODY, OCHRONA ŚRODOWISKA – ZADANIA MATURALNE cz. I , BIOTECHNOLOGIA – ZADANIA MATURALNE
Klasa 1c, 2c: KLASA Ic , KLASA IIc
Klasa 1 b,d,g,j: KLASA Ib, Id , KLASA Ig , KLASA Ij
Biologia mgr. J. Labocha
BIOLOGIA_KLASA_1A , KLASA 2A ,
ZDANIA_GENETYKA_3A , ZADANIA_GENETYKA_3A_2,
Klasa 1f,h,i 31-03
Geografia mgr K. Trepka
geografia kl. III E , geografia kl.Ie , geografia kl.Ih
Klasa 3e:
Zadania powtórkowe spakowane *.zip trzeba rozpakować prawym przyciskiem myszy Wyodrębnij albo wypakuj… link: do wyslania 31-03
1e 31-03
1h 31-03
Geografia mgr M. Piątek
ZAGADNIENIA LO – klasy pierwsze, w których uczę.
Geografia mgr B. Prokopowicz
Klasy 2A i 2E. Są to materiały powtórkowe z zakresu geografii fizycznej.
Uczniowie mają czas na rozwiązywanie zadań. Zakres materiału już został zrealizowany.
rzeźba , klimat , astronomia_rozszerzona , Hydrologia_matura , geologia
Klasę 1j proszę o uzupełnianie zeszytów ćwiczeń zgodnie z kolejnością tematów oraz o uzupełnienie braków.
Kontakt z nauczycielem przez Messengera.
Klasy 2a i 2e: linki 2a oraz 2e , 30-03, 29-03
Klasa 1j: link 1j
Podstawy przedsiębiorczości – mgr D. Jaskólska
Przesyłam materiały dla wszystkich klas pierwszych są takie same.
Dla klasy: 1f,1g,1h,1i,1j. –> PP
WOS i HIS mgr Z. Poloczek
Klasa II b – historia i społeczeństwo
Temat: Polacy podczas II wojny światowej
Na podstawie tekstu z podręcznika odpowiedz na pytania:
1. Jakie polskie formacje zbrojne prowadziły walkę z Niemcami podczas wojny?
2. Wymień słynnych polskich dowódców wojskowych z okresu walk na Zachodzie.
Zapoznaj się z tekstem źródłowym ze strony 157 Układ Sikorski – Majski i odpowiedz na pytania zawarte pod tekstem.
Klasa I c – wiedza o społeczeństwie
Temat: Współczesne media w Polsce
1. Na podstawie tekstu z podręcznika wymień funkcje mediów.
2. Przedstaw podział współczesnych mediów.
Klasa I g i I h – wiedza o społeczeństwie
Temat: Łamanie praw człowieka
Na podstawie tekstu z podręcznika wymień przyczyny łamania praw człowieka na świecie. Skorzystaj z mapy znajdującej się na stronach 146-147 i zwróć uwagę na państwa w których prawa nie są przestrzegane lub są zagrożone.
Jakie zachowania zagrażają współcześnie w Europie prawom człowieka?
nowe informacje – Poloczek – 27.03
Biologia mgr D. Nowak
materiały dla I e biologia , klasa III e, materiały z biologii
Zadania dla kl. IIIe – genetyka klasyczna
Historia i WOS mgr A. Miśkiewicz
Zadania z historii i wos dla klasy I d, II d i III d.
EDB – mgr A. Janocha
dla klas Ib i Ic – link: Powodzie
EDB – mgr T. Słabosz
Epidemia fake newsów.
Koronawirus zarażony fake newsem.
Jak w dobie pandemii możecie uchronić się przed fałszywymi informacjami.?
Polecam korzystanie z następujących fachowych stron:
www.gov.pl/web/zdrowie/co_musisz_wiedziec_o_koronawirusie
Główny Inspektorat Sanitarny
Ministerstwo Zdrowia
Portal OSE
Proszę w oparciu o informacje z podanych stron dowiedzieć się ;
1.Jak odróżnić wiarygodne informacje o koronawirusie od fake newsów.
2.Poznać zasady bezpiecznego zachowania podczas epidemii..
Proszę młodzież z kl.pierwszych:I,H,E,G,J,A,D,F,E o systematyczne uzupełnianie zeszytu ćwiczeń.
Informatyka – mgr U. Jarkiewicz
Informatyka – mgr inż. M. Templin
Zadania z algorytmów do zeszytu dla klas 1 a,b,c,d,e
link: algorytmy klasy 1 po SP
Szanowni uczniowie oto plan pracy on-line:
- uczniowie po szkole podstawowej – przećwiczymy zadania z linka powyżej oto program z lekcji – należy go rozpakować na pulpit —> Javablock zrobimy wkrótce lekcje on-line – zatem ćwiczymy w domu!!! 💡
- po gimnazjum kl.1 zrobimy wkrótce on-line lekcje i zadam potem pracę domową w power_point
- “informatycy” z klasy 2b wkrótce on-line kontynuujemy c++
- “informatycy” z klas 3 wkrótce przeprowadzimy lekcję on-line na youtubie
Wszystkie te działania ruszą od poniedziałku 30 marca. Będę się kontaktował poprzez messengera w celu umówienia spotkań. 😎
Wiedza o kulturze – B. Wróbel
Przesyłam link do wirtualnego zwiedzania muzeum. Karta pracy znajduje się po prawej stronie – uzupełnienie pól do opisu obrazu.
https://view.genial.ly/5e70724627aede0fbe805a45/interactive-image-opis-obrazu
Historia i WOS mgr. U. Fiutek
W klasach, których uczę dokument —> wos i historia, 30-03
J. francuski – mgr D. Bernacka
francuski – plik spakowany *.zip rozpakowujemy prawym przyciskiem myszy.
Plastyka – mgr. J. Wojdyła
WF – #zostańwdomu – ale dbaj o dobrą formę – wszyscy nauczyciele
Religia
W związku ze zbliżającą się datą niezwykle ważnego WYDARZENIA DLA KOŚCIOŁA W POLSCE – beatyfikacją PRYMASA TYSIĄCLECIA – obejrzyj prezentacje, a z ostatniego slajdu wybierz i rozwiń jedną z wypowiedzi Kard. Wyszyńskiego.
Trzymajcie się zdrowo! —> Kardynał Stefan Wyszyński